Regulamin sklepu internetowego AneaArt
§1 Postanowienia Ogólne
1.1. Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania ze Sklepu Internetowego prowadzonegopod adresem www.aneaart.pl,1.2. Sklep internetowy, działający pod adresem www.aneaart.pl (zwany dalej: Sklep internetowyAneaArt), jest prowadzony przez Aneta Dańczak, wpisaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającą adres miejsca głównego wykonywania działalności i adres do doręczeń j/n.1.3. Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:1) adres pocztowy: 29 listopada 18/5 33-300 Nowy Sącz;2) numer telefonu : 698-658-153;3) adres poczty elektronicznej: sklep@aneaart.pl.1.4. Regulamin sklepu internetowego AneaArt umieszczony jest nieprzerwanie nastronie internetowej www.aneaart.pl w sposob umożliwiający Klientom jegopozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Regulamin jest rownież udostępnianyKlientom przed zawarciem umowy.
§ 2 Definicje
Pojęcia, ktorymi posługuje się niniejszy regulamin oznaczają:2.1. Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,2.2. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca umowębezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika,że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczegolnościz przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego napodstawie przepisow o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,2.3. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjnąniebędącą osobą prawną, ktorej ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą wewłasnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynnościprawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,2.4. Usługodawca/Sprzedawca – AneaArt Aneta Dańczak29 listopada 18/5 33-300 Nowy Sącz2.5. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.aneaart.pl przez AneaArt Aneta Dańczak2.6. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740),2.7. Towary oraz Usługi – wszelkie usługi świadczone oraz towary będące przedmiotemumowy sprzedaży między sprzedawcą a kupującym,2.8. Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniuart. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.(Dz.U.2020.344),2.9. Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącaosobą prawną, ktorej przepisy szczegolne przyznają zdolność prawną, ktora dokonuje lubplanuje dokonać Zamowienia w ramach Sklepu Internetowego z wykorzystaniem drogielektronicznej, w tym rownież Konsumenta, Przedsiębiorcę na prawach konsumenta orazPrzedsiębiorcę,2.10. Zamowienie – oświadczenie woli Klienta, w ktorym to Klient akceptuje ofertęsprzedaży Sprzedawcy, ktora zawiera w szczegolności cenę, rodzaj, ilość Towarow lubUsług w ramach umorzy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego.2.11. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawachkonsumenta (Dz.U.2020.287).
§ 3 Zasady korzystania ze sklepu internetowego
3.1. Ceny wszystkich oferowanych przez Sklep towarow i usług są cenami brutto (zawierająpodatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich. Odstępstwa od zasady walutypolskiej są wyraźnie zaznaczone.3.2. Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu www.aneaart.pl, jak rownież opisytowarow i usług stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniuKodeksu Cywilnego. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej umowy –zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamowienia do realizacji przezSprzedającego.3.3. Sprzedawca używa w Sklepie internetowym www.aneaart.pl kodow rabatowychupoważniających do zakupow towarow z rabatem zamieszczonym na kuponie. Kodyrabatowe nie podlegają zamianie na rownowartość pieniężną.3.4. Do złożenia zamowienia w sklepie internetowym www.aneaart.pl konieczna jestakceptacja niniejszego Regulaminu.3.5. Do skutecznego złożenia zamowienia w Sklepie internetowym www.aneaart.pl koniecznejest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stroninternetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawnewypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersjiprzeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera,Safari dla systemu OS X, itd.3.6. Strona Sklepu internetowego korzysta z technologii Responsive Web Design (RWD),ktora dopasowuje treść strony do urządzenia na ktorym jest ona wyświetlana. StronaSklepu jest przygotowana do wyświetlenia zarowno na komputerach stacjonarnych jak irownież urządzeniach mobilnych.3.7. Strona Sklepu internetowego www.aneaart.pl posiada certyfikat SSL – bezpiecznyprotokoł szyfrowania komunikacji.
§ 4 Warunki zawierania umowy sprzedaży
4.1. Zamowienia w sklepie internetowym www.aneaart.pl można dokonywać poprzezwypełnienie odpowiednich formularzy dostępnych na stronach sklepu.4.2. Klient podczas składania zamowienia jest zobowiązany do podania prawidłowychdanych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonukomorkowego.4.3. Po otrzymaniu zamowienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnieinformuje o przyjęciu Zamowienia do realizacji. Potwierdzenie zamowienie odbywa siępoprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowejna adres podany w formularzu zamowienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęciazamowienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.4.4. Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienieniniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownejinformacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamowienia, o ktorym mowaw §4 pkt. 4.2.4.5. Dokonywanie Zamowień w Sklepie internetowym www.aneaart.pl jest możliwe 24godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
§ 5 Sposób płatności i termin płatności
5.1. W sklepie www.aneaart.pl istnieje możliwość płatności w jeden z następującychsposobow:- przelew na konto bankowe Sprzedawcy,
5.2. Po złożeniu zamowienia, Klient otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numerrachunku bankowego, na ktory należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowaniawpłaty na rachunku bankowym sklepu www.aneaart.pl zamowienie jest przekazywane dorealizacji.5.3. Klient jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżejwymienionych sposobow w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowysprzedaży.
§ 6 Dostawa
6.1. Zamowione towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskieji odbywa się pod adresem wskazanym przez Klienta w formularzu zamowienia.6.2. Czas wysyłki towarow jest oznaczony na stronach Sklepu internetowych www.aneaart.plwynosi 48 godzin. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dostawa towaru nastąpiław czasie podanym w karcie produktu w sklepie internetowym. W przypadkuniemożliwości dostawy towaru w wyżej wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tymniezwłocznie poinformowany.6.3. Dostawa zamowionych Towarow odbywa się w/g dostepności za pośrednictwem:- Kurier InPost- InPost Paczkomaty6.4. W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tymfakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w zamowieniu.6.5. Klient może rownież odebrać zamowiony towar osobiście w siedzibie firmy AneaArt. W przypadku odbioru osobistego kupujący nie ponosi kosztow dowozu towaru.6.6. Koszty dostarczenia Towaru, ktore oprocz ceny za Towar ponosi Klient, są podawane nastronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamowienia.6.7. W momencie przyjęcia towaru Klient zobowiązany jest potwierdzić jego odbior. Od tejpory towar staje się własnością Klienta.
§ 7 Odstąpienie do umowy
7.1. Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, ktoryzawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić odzawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podaniaprzyczyny.7.2. W przypadku skorzystania z prawa, o ktorym mowa w punkcie poprzedzającym,Kupujący powinien poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie oodstąpieniu na formularzu udostępnionym mu przez Sprzedawcę, ktore może zostaćwysłane pocztą na adres: Aneaart Aneta Dańczak, 29 listopada 18/5, 33-300 Nowy Sącz;
może to także zrobićdrogą elektroniczną za pomocą elektronicznego formularza odstąpienia od umowyprzesłanego na adres mailowy sprzedawcy sklep@aneaart.pl. Do zachowania terminuwystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniuzłożone po terminie, o ktorym mowa w §7 pkt. 7.1 nie wywołuje skutkow prawnych.7.3. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik Nr 1 do niniejszegoRegulaminu) jest przekazywany Kupującemu w formie papierowej (w dokumentacjidołączonej do przesyłki) oraz w formie elektronicznej (w załączniku do korespondencjielektronicznej potwierdzającej przyjęcie zamowienia do realizacji).7.4. W przypadku złożenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta,oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznegoformularza odstąpienia od umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenieotrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy (na trwałym nośniku danych wrozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.7.5. Koszt zwrotu towaru, za wyjątkiem sytuacji, o ktorej mowa w art. 33 (tj. w sytuacjidodatkowych kosztow wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcęna prawach konsumenta, sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposob dostawydostępny w Sklepie Internetowym) i art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawachkonsumenta, ponosi Sprzedawca.7.6. Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jegouszkodzeniu w transporcie (bezpośredni koszt zwrotu rzeczy – zgodnie z art. 34 ust. 2ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683).Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie kosztyzwrotu towaru.7.7. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do dokonaniazwrotu rzeczy niezwłocznie, jednak nie poźniej niż w terminie 14 dni od daty, w ktorejodstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia od umowy,rzecz podlegająca zwrotowi zostanie odebrana przez niego lub osobę przez niegoupoważnioną.7.8. Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczającepoza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęciaprzesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o rownowartość towaru uszkodzonego.7.9. W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, wtym koszty dostarczenia, zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującegoniezwłocznie, nie poźniej jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przezSprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy.7.10. Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o ktorym mowa w § 7 pkt 7.9Regulaminu zostanie zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiegoużył Kupujący. Sprzedawca w porozumieniu ze Kupującym, może ustalić inny sposobzwrotu, ktory nie będzie wiązał się z koniecznością poniesienia przez Kupującegododatkowych kosztow.7.11. Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu doumow ujętych w art. 38 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta,7.12. Zawierając umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumentapotwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż zostałzawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni oddaty wydania mu towaru.
§8 Reklamacje
8.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodnościProduktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa orazponiższymi postanowieniami Regulaminu.8.2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć produkt bez wad.8.3. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lubw przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłaćinformacje o tym fakcie listownie na adres [ adres sklepu] lub poprzez e-mail na adres [adres mailowy sklepu]. W zgłoszeniu zaleca się wskazać wadę, jaką zdaniem Klientatowar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datęwystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umowązgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podanie danych kontaktowych.Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skutecznośćreklamacji.8.4. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia.Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawcauznał reklamację za uzasadnioną.8.5. Szczegołowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącegoKonsumentem z pozasądowych sposobow rozpatrywania reklamacji i dochodzeniaroszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz nastronach internetowych powiatowych (miejskich) rzecznikow konsumentow, organizacjispołecznych, do ktorych zadań statutowych należy ochrona konsumentow,Wojewodzkich Inspektoratow Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresamiinternetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentow:8.5.1. http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;8.5.2. http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;8.5.3. http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.8.6. Klient będący Konsumentem posiada w szczegolności (lecz nie wyłącznie) następująceprzykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobow rozpatrywaniareklamacji i dochodzenia roszczeń:8.6.1. Klient uprawniony jest do zwrocenia się do stałego polubownego sądukonsumenckiego, o ktorym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. oInspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), zwnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądow konsumenckichokreśla rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawieokreślenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądowpolubownych przy wojewodzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017r. poz. 1356).8.6.2. Klient uprawniony jest do zwrocenia się do wojewodzkiego inspektora InspekcjiHandlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o InspekcjiHandlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem opozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja natemat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewodzkiegoinspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronachinternetowych poszczegolnych Wojewodzkich Inspektoratow Inspekcji Handlowej.8.6.3. Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowejODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źrodłoinformacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporow mogących powstaćpomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
§9 Zasady publikowania opinii
9.1. Każdy kupujący/klient może publikować opinie o towarze/usłudze w odpowiednimmiejscu na stronie internetowej Sklepu. Opinia powinna być napisana językiem polskimz zachowaniem zasad poprawniej polszczyzny.9.2. Opinie są subiektywnymi wypowiedziami Klientow. Sprzedawca nie ponosi żadnejodpowiedzialności za ich treść.9.3. Kupujący/klient oświadcza, że jego wypowiedź nie narusza obowiązujących przepisowprawa, ani praw osob trzecich. Ponosi on pełną odpowiedzialność za wypowiedziumieszczone przez niego w Sklepie Internetowym [nazwa sklepu].9.4. Nadesłana opinia podlega weryfikacji przez sprzedawcę pod względem sprawdzenia czyopinia ta nie zawiera treści o charakterze zakazanym tj. w szczegolności gdy opinianarusza obowiązujące przepisy, zawiera treści zakazane, reklamowe, dane osobowe,narusza prawa autorskie itd.
§ 10 Dane osobowe
10.1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.10.2. Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepuinternetowego AneaArt, dostępnego na stronie www.aneaart.pl.
§ 11 Postanowienia końcowe
11.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmianw niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie wodpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krotszym jednak niż 7 dni.11.2. Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowanewymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został onprawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dnikalendarzowych od dnia powiadomienia.11.3. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogąelektroniczną podmiot korzystający ze strony sklepu internetowego ABC zobowiązanyjest do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.11.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będąodpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawachkonsumenta.11.5. Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym www.aneaart.pl.11.6. Umowy ze sprzedawcą zawierane są w języku polskim.11.7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 29.09.2021.
Załącznik nr 1 do Regulaminu.
WZOR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
[formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy]Adresat:[ Adres Sprzedawcy]Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowysprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*).Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)Imię i nazwisko konsumenta (-ow)Adres konsumenta (-ow)Podpis konsumenta (-ow)[tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej]Data(*) niepotrzebne skreślić
Menu